Storing bij Rabobank
Update
De storing bij de Rabobank is opgelost.
Wat te doen in Profit?
Via Startmenu F4: Algemeen - Communicatieservice - Communicatieberichten selecteer je het uitgaande communicatiebericht Betaalopdracht en met Actieknop “4. Herstellen berichtstatus” herstel je het bericht. Daarna verzend je met de actieknop “1. Bericht verzenden” het uitgaande bericht opnieuw naar de Rabobank.
We hebben op dit moment nog geen nieuwe update, behalve dat de storing onder meer geldt voor het klaarzetten en verwerken van bankafschriften en betaalopdrachten/incasso-opdrachten in Profit.
Spoedbetalingen
Is er spoed bij het betalen van de betaalopdracht? Dan kun je via Algemeen / Communicatieservice / Communicatiebericht de uitgaande betaalopdracht openen en op het tabblad “Bijlage” met de actieknop “1. Opslaan bijlage” het bestand lokaal opslaan. Vervolgens kun je dit bestand handmatig uploaden in de bankportal. Let wel op: De storing lijkt niet alleen de koppelingen, maar ook de platformen van Rabobank zelf te raken. Het kan dus zijn dat je niet in je Rabobank-omgeving kunt.
Rabobank kampt op dit moment met een storing waardoor er op dit moment geen uitwisseling van betaalbestanden is. Zodra we meer informatie hebben plaatsen we hier een update.
← Terug