Facturen via Scan en herken worden niet herkend
Issue
Profit
Profit applicatie
SB
AFAS Link
04-11-2024 12:58 CET
· 3 uren, 31 minuten, 34 seconden
Update
Opgelost
04-11-2024 · 16:21 CET
Het probleem met scan en herken is opgelost.
- SB: Geen actie nodig.
- Profit: Deblokkeer het communicatieprofiel DES. Bij de eerstvolgende e-factuur die gescand wordt gaan de eerder gescande e-facturen met ‘bezig met scannen’.
Issue
04-11-2024 · 12:58 CET
Er zijn problemen met het scannen van e-facturen, zowel in SB als in Profit. Op dit moment worden de e-facturen ingelezen, maar wordt er niets herkend. De status ‘Onbekende crediteur’ wordt vermeld.
- SB-klant? Dan hoef je geen actie te ondernemen, dit wordt opgelost in SB.
- Profit klant? Blokker dan tijdelijk het communicatieprofiel DES. De e-facturen krijgen dan de status ‘Bezig met scannen’. AFAS gaat in de tussentijd op zoek naar een oplossing. Zodra deze gevonden is, kan communicatieprofiel DES weer gedeblokkeerd worden. Bij de eerstvolgende e-factuur die gescand wordt zullen de andere facturen die de status ‘Bezig met scannen’ hebben ook meegenomen worden.
LET OP! Voor Profit gebruikers geldt ook dat de ingelezen e-facturen met status ‘Onbekende crediteur’ niet automatisch hersteld worden. Deze kan je zelf verder handmatig verwerken (dit kan direct) of verwijderen en opnieuw inscannen wanneer het probleem met het communicatieprofiel is opgelost.
← Terug