Ben je geen Small Business klant en heb je een mail ontvangen met als onderwerp ‘Herinnering: stap jij over op AFAS SB’? Deze mail is onterecht verstuurd en mag je negeren. Onze excuses voor de verwarring!
Bij het ophalen van de VIA’s kan je op dit moment een foutmelding krijgen. De oorzaak zal een tijdelijke onderbreking zijn tussen AFAS en Digipoort. Probeer het later vandaag nogmaals.
De connectie werd vanuit Group S opnieuw hersteld en via verzenden en ontvangen kan je nu de communicatie berichten terug inladen en versturen.
Donderdagavond om 21:00 uur zal er een certificaat worden vernieuwd welke wordt gebruikt voor het opzetten van de verbinding naar Profit Windows. Dit nieuwe certificaat is uitgegeven door Globalsign en huidige certificaat was uitgegeven door Quovadis.
Het oude certificaat heeft Thumbprint: “675493A36EE35C0ACF023B2A9C71FBC68B908FC1” en zal vervangen worden door het certificaat met Thumbprint: “19887d2d866a214e9158d46907694d1913d4c956”
Profit wordt vandaag automatisch bijgewerkt. Actieve gebruikers krijgen een melding met het verzoek om de werkzaamheden af te ronden en Profit bij te werken. Je huidige Profit-sessie zal worden afgesloten en opnieuw worden opgestart. Vervolgens kun je je werkzaamheden weer voortzetten.
Dit doen we om het om 09.15 uur gemelde issue op te lossen, de foutmelding “Er is geen waarde ingevuld in verplicht veld ‘periodetabel’ (Ptld).”
De storing bij de Rabobank is opgelost.
Wat te doen in Profit?
Via Startmenu F4: Algemeen - Communicatieservice - Communicatieberichten selecteer je het uitgaande communicatiebericht Betaalopdracht en met Actieknop “4. Herstellen berichtstatus” herstel je het bericht. Daarna verzend je met de actieknop “1. Bericht verzenden” het uitgaande bericht opnieuw naar de Rabobank.